Arpád Érsek vyzýva vládu SR zaoberať sa južnou časťou Slovenska podľa programového vyhlásenia vlády

28.02.2013 Bratislava

Poslanec NR SR, Árpád Érsék, dnes na tlačovej besede informoval o žalostnej dopravnej obslužnosti Južného Slovenska v regiónoch s najväčšou nezamestnanosťou.

„Po tom ako sa 9.decembra 2012 menil grafikon, ľudia očakávali, že bude lepší, ale žiaľ, musím konštatovať, že nie je,“ začal Érsek. Ďalej poukázal na fakt, že sa porušili niektoré vlakové spojenia, väčšinou na území Južného Slovenska. Ako protiargument uznal fakt, že pribudlo pár rýchlikov ale na druhej strane upozornil, že rýchliky niektorými územiami len prechádzajú, čiže nestoja v každej obci, ktorou prechádzajú. Toto všetko podľa neho vplýva na to, že napr. v Rimavskej Sobote je 35,59% nezamestnanosť, v Revúcej 32%... Dôsledok tejto úpravy je podľa Érseka to, že južná oblasť tým trpí a dopláca na to.

Poslanec skonštatoval, že i keď programové vyhlásenie vlády jasne hovorí o vytvorení podmienok pre rozvoj regiónov na odstraňovanie regionálnych disparít, najmä budovaním infraštruktúr...jasne tento fakt v skutočnom živote chýba. Podľa neho to má vplyv na to, že rastie nezamestnanosť keďže sa ľudia nemajú ako dostať do práce, dostupnosť spojov, aby boli načas v práci, je mizivá, nehovoriac o tom, že dochádzanie za prácou autom je drahý luxus pre človeka, ktorý zarobí 400€ v hrubom. Podľa poslanca je to pre ľudí demotivujúce k hľadaniu si zamestnania.

Érsek kritizoval aj zastavenie projektu Ipeľských mostov, meškajúci projekt Komárňanského mostu, čo sa tiež týka južného a zamestnanosti tohto regiónu.

„Včerajšie zasadnutie vlády rozhodlo, že budeme dávať 4,5mil € na výstavbu či rekonštrukciu štadiónov, čo ja ako športovec podporujem ale je to v tomto momente náš najväčší problém? Upozorňujem aj na to, že v programovom vyhlásení vlády je jasne zadefinovaná výstavba národného štadióna, doteraz o tom žiadna zmienka nebola“, poukázal na fakt poslanec.

Ako riešenia navrhuje rozdelenie zrušených trás na oblasti, ktoré sa majú ponúknuť súkromným prepravcom, ktorí majú so železničnou dopravou skúsenosti a vedia to robiť kvalitne. Ako príklad uviedol prepravcu RegioJet na trase Komárno – Bratislava a späť má niekedy vyťaženosť na 110% čo jasne značí o tom, že to vie robiť lepšie ako keď tento úsek spravovali ŽSR, ktoré mali vyťaženosť na 35%. Samozrejme za podmienok správy jedného regiónu, nielen jednej trasy za vopred presne definovaných zmluvných podmienok čo má v danom regióne zabezpečiť. Všetko musí byť podľa Érseka za podmienok prospešných pre obidve strany.

„Štát má povinnosť postarať o svojich občanov a vytvoriť im podmienky na dôstojný a slušný život, k čomu patrí aj budovanie infraštruktúry aby sa ľudia vedeli dostať do práce, poprípade k službám bežného života“, uzavrel Érsek.
 

Vyberte región